Conceptes clau: Psicomotricitat, Ergonomia
2. Reprodueix a mà alçada el model següent tot imitant la textura i l'acabat de les línies. És molt important treballar amb el full enganxat a la taula i tractar d'adaptar-se a la direcció de les línies sense moure el paper. Recorda que no estas escrivint. Executa el treball lentament amb línies que facin una ziga-zaga com al model. Utilitza un "punta fina" negre.
Conceptes clau: Direcció (Esquerra-Dreta, Dreta-Esquerra, Ascendents i Descendents...); Traç controlat; Línia texturada i lenta, Corves amplies i estretes, Paral·leles, Pressió.
3. Dibuixa grups de 5 línies que formin quadrats com els del model. Les línies es fan consecutivament i cal ajustar l'espai entre elles.
- Fixa el paper a la taula i assegurat d'aconseguir quadrats, com al model, i no rectangles!
- Distribueix els quadrats resultants a l'atzar.
- Canvia el color de les línies per tal d'aconseguir profunditat en el treball i un acabat agradable.
Conceptes clau: Proporció; Paral·leles.
- Intenta que quedi proporcionada i no sembli una elipse o un ou.
- Canvia el color de les línies per tal d'aconseguir profunditat en el treball i un acabat agradable.
- Recorda bloquejar el canell.
Conceptes clau: Proporció, Pressió, Psicomotricitat.
3b i 4b. Variants
Conceptes clau: Proporció, Pressió, Psicomotricitat.
5. Fixa el paper a la taula. Agafa dos retoladors de colors diferents i contrastats, un amb cada mà. Fes un traçat aleatori amb els dos instruments separats uns dotze centímetres.
Has de fer un mínim de dos dibuixos: un amb els intruments movent-se en la mateixa direcció i l'altre en direccions oposades.
- Has observat que, de forma instintiva seus a una distància que et permeti abastar tot el full alhora?
- Has percebut com era més important el tacte que la visió quan feies les línies?
- Has notat com la mà que fas servir per escriure sembla "manar" sobre l'altra?
- No creus que seria millor tenir un millor equilibri i simetria corporal?
Conceptes clau: Tacte, Psicomotricitat, Ergonomia