Exercicis inicials

1. Recorda tot el que hem explicat a classe respecte a com seure, com agafar els instruments, com mantenir una distància adequada per tenir una visió de conjunt del treball i que sigui saludable. Nota que no estas escrivint i que els instruments s'agafen i es fan servir d'una manera diferent.

Conceptes clau: Psicomotricitat, Ergonomia

2. Reprodueix a mà alçada el model següent tot imitant la textura i l'acabat de les línies. És molt important treballar amb el full enganxat a la taula i tractar d'adaptar-se a la direcció de les línies sense moure el paper. Recorda que no estas escrivint. Executa el treball lentament amb línies que facin una ziga-zaga com al model. Utilitza un "punta fina" negre.



Conceptes clau: Direcció (Esquerra-Dreta, Dreta-Esquerra, Ascendents i Descendents...); Traç controlatLínia texturada i lenta, Corves amplies i estretes, Paral·leles, Pressió.



3. Dibuixa grups de 5 línies que formin quadrats com els del model. Les línies es fan consecutivament i cal ajustar l'espai entre elles.
  • Fixa el paper a la taula i assegurat d'aconseguir quadrats, com al model, i no rectangles!
  • Distribueix els quadrats resultants a l'atzar.
  • Canvia el color de les línies per tal d'aconseguir profunditat en el treball i un acabat agradable.
Repeteix l'exercici inclinant els quadrats 45 graus, com el model.


Conceptes clau: Proporció; Paral·leles.


4. Gira el llapis en cercles sense tocar el paper, però mantenint el contacte amb el paper amb un dit. Aquí importa més el tacte que la visió. Aproxima el llapis i fes una circumfència decidida.
  • Intenta que quedi proporcionada i no sembli una elipse o un ou.
  • Canvia el color de les línies per tal d'aconseguir profunditat en el treball i un acabat agradable.
  • Recorda bloquejar el canell.



Conceptes clau: Proporció, Pressió, Psicomotricitat.


3b i 4b. Variants 

 

Conceptes clau: Proporció, Pressió, Psicomotricitat.


5. Fixa el paper a la taula. Agafa dos retoladors de colors diferents i contrastats, un amb cada mà. Fes un traçat aleatori amb els dos instruments separats uns dotze centímetres. 
Has de fer un mínim de dos dibuixos: un amb els intruments movent-se en la mateixa direcció i l'altre en direccions oposades.

  • Has observat que, de forma instintiva seus a una distància que et permeti abastar tot el full alhora?
  • Has percebut com era més important el tacte que la visió quan feies les línies?
  • Has notat com la mà que fas servir per escriure sembla "manar" sobre l'altra?
  • No creus que seria millor tenir un millor equilibri i simetria corporal?




Conceptes clau: Tacte, Psicomotricitat, Ergonomia